Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

Τα πιο αμφιλεγόμενα ψυχολογικά πειράματα.

  • The Monster Study

Το 1939 ο καθηγητής Wendel Johnson από το πανεπιστήμιο της Iowa έβαλε μια φοιτητριά του, Mary Tudor, να κάνει ένα πείραμα σε 22 ορφανά της περιοχής. Η φοιτήτρια είχε την εντολή να χωρίσει τα παιδία σε 2 ομάδες και να τους κάνει τέστ ομιλίας. Ανεξάρτητα από το την πραγματική απόδοση των παιδίων στο τέστ, η Tudor έπρεπε να επιβραβεύει τα ορφανά του 1ου γκρούπ λέγοντας τους ότι τα έχουν πάει εξαιρετικά στο τέστ και δεν έχουν κανένα πρόβλημα στην ομιλία τους. Αντίθετα, στα παιδία του 2ου γκρούπ έλεγε ότι έχουν δυσλεξία και δεν αποδίδουν καθόλου καλά στο πείραμα που τους έγινε, ακόμα και αν αυτά στην πραγματικότητα μιλούσαν κανονικότατα. Δυστυχώς το πείραμα αυτό προκάλεσε στα παιδία της δεύτερης ομάδας ψυχολογικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να αναπτύξουν τελικά και προβλήματα στην ομιλία!


  • The Aversion Project

Στις δεκαετίες του 70' και 80' έλαβε χώρα στην Νότια Αφρική ένα τερατώδες πείραμα. Επιστήμονες έβαλαν τους ομοφυλόφιλους στρατιώτες, άντρες και γυναίκες, να υποστόυν διάφορες διαδικασίες όπως χημικό ευνουχισμό ή ελεγχόμενη ηλεκτροπληξία, με σκοπό να καταφέρουν να αλλάξουν τις σεξουαλικές τους προτιμήσεις. Το πείραμα αυτό ήταν άκρως μυστικό και έγινε ώστε να απαλλαχθεί ο νοτιοαφρικάνικος στρατός από ομοφυλόφιλα στελέχη.


  • Landis' Facial Expression Experiment

Ο ψυχολόγος Landis έκανε ένα πείραμα το 1924 στη Minnesota των ΗΠΑ με στόχο να αποδείξει ότι κάθε άνθρωπος έχει μοναδικές εκφράσεις στο πρόσωπο του. Το πείραμα, στο οποίο συμμετείχαν κυρίως μαθητές, αποτελούνταν από πολλές δοκιμασίες όπως παρακολούθηση πορνογραφικού υλικού, όσφρηση αμμωνίας και τοποθέτηση των χεριών σε ένα κουτί γεμάτο με βατράχια. Σε κάθε δοκιμασία το πρόσωπο του συμμετεχόντος φωτογραφιζόταν ώστε να καθοριστεί αν ίσχυε η υπόθεση του Landis. Στην τελευταία δοκιμασία όμως οι μαθητές κλήθηκαν να αποκεφαλίσουν ένα ποντίκι. Οι περισσότεροι δεν δέχτηκαν και σε αυτή την περίπτωση ο Landis το έκανε αντί για αυτούς ώστε να μπορέσει να καταγράψει την αντίδραση τους. Τελικά, το πείραμα απέτυχε.



  • Μilgram Study

Το πείραμα είναι περίπλοκο γι'αυτό διαβάστε με προσοχή!
Στο συγκεκριμένο πείραμα (1974) έπαιρναν μέρος 3 άτομα: ο επιστήμονας, ο μαθητής -ο οποίος ήταν στην πραγματικότητα ηθοποιός- και ο δάσκαλος, που ήταν το αντικείμενο μελέτης χωρίς βέβαια να το ξέρει.
Η δουλεία του επιστήμονα ήταν να εξηγήσει στους άλλους 2 την διαδικασία και να παρακινεί τον δάσκαλο να συνεχίσει το πείραμα.
Ο δάσκαλος έκανε τέστ μνήμης στον μαθητή, που βρισκόταν σε ξεχωριστό δωμάτιο και δεν υπήρχε τρόπος επικοινωνίας μεταξύ τους. Κάθε φορά που ο μαθητής έδινα λάθος απάντηση, ο δάσκαλος τον υπέβαλε σε ένα ηλεκτρικό shock, του οποίου η ένταση αυξανόταν με κάθε νέα λάθος απάντηση, με την τελική βαθμίδα ηλεκτροπληξίας να είναι θεωρητικά θανατηφόρα για τον μαθητή. Ο μαθητής-ηθοποιός, που φυσικά δεν δεχόταν κανένα ηλεκτρικό shock, έδινε συνειδητά λάθος απαντήσεις ώστε να φανεί εάν τα άτομα που είχαν τον ρόλο του καθηγητή θα προκαλόυσαν θανατηφόρα ηλεκτροπληξία στον μαθητή τους. Μόλις 14 από τους 40 "δασκάλους" σταμάτησαν το πείραμα πριν δώσουν το "τελειωτικό χτύπημα" στον μαθητή! Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αποκαλυπτόταν στους συμμετέχοντες η πραγματική φύση του πειράματος.


By FunFactsTeam with No comments
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...